Sprawdzone domowe sposoby na ból pleców


Ból pleców jest bardzo uciążliwy. Może złapać nas w najmniej oczekiwanym momencie. Czasem jego postać jest tak dokuczliwa, że nie pozwala nam na wykonywanie takich prostych czynności jak siadanie, chodzenie czy schylanie się. To uniemożliwia również prawidłowe funkcjonowanie czy pracę. Przy bólu kręgosłupa sięgamy zazwyczaj po leki przeciwbólowe lub rozgrzewające. Istnieje jednak wiele domowych sposobów na ból pleców.

Domowe sposoby na ból pleców.

Okłady na noc. Musisz przygotować sobie olej kokosowy lub ocet jabłkowy oraz szmatkę. Ściereczkę należy namoczyć w wybranym produkcie tak, by była wilgotna. Przykładamy ją do bolącego miejsca. Najlepiej jest owinąć wszystko dokładnie folia spożywczą dzięki temu okład nie będzie się przesuwał a pościel się nie zabrudzi. Z takim okładem kładziemy się spać. Ból powinien ustąpić lub znacząco się zmniejszyć.

Relaks. Często przyczyną bólu pleców są napięte mięśnie przy kręgosłupie. Należy je rozluźnić. Można w tym celu zażyć relaksującej, gorącej kąpieli. Ciepło wody uśmierzy ból, a kąpiel da nam relaks i odprężenie, dzięki czemu mięśnie będą rozluźnione. Do kąpieli warto dodać olejków eterycznych lub soli do kąpieli.

Zimno. Nie tylko ciepło działa kojąco na ból pleców. Również zimne okłady uwolnią nas od bólu. Można go wykonać przy pomocy namoczonej szmatki lub kostek lodu zawiniętych w ściereczkę. Zabiega warto powtarzać przez kilka dni.

Ćwiczenia. Choć to ostatnie o czym myślimy podczas bólu pleców, to warto wykonać małe rozciąganie. Połóż się na brzuchu i staraj jak najmocniej odchylić do tyłu. To zmniejszy napięcie mięśni. Może się również okazać, że jeden raz dobrze wykonane ćwiczenie, pokona cały ból w minutę.

Wyprostuj się. Proste plecy znacznie je odciążają. Taka postawa niweluje ból kręgosłupa. Przy silnym bólu połóż się na wznak. Jeśli ból pozwala Ci na wykonanie prostych czynności postaraj się stanąć z wyprostowanymi plecami, wciągniętym brzuchem i wypięta klatka piersiową.

Unikaj przeciążania. Kiedy ból już ustąpił zadbaj o to, by nie powracał. Unikaj noszenia ciężkich toreb na jednym ramieniu. Ciężar staraj się rozkładać równomiernie, tak aby nie obciążał jednej ze stron. Staraj się również nie obciążać organizmu swoim własnym ciężarem. Zrzuć kilka kilo, a poczujesz różnicę.

Masaż. Możesz poprosić bliską osobę, aby rozmasowała Ci plecy. Masaż powinien polegać na okrężnych ruchach po obu stronach kręgosłupa. Przy masażu warto użyć oliwy z oliwek lub olejków eterycznych. Samemu taki masaż można wykonać za pomocą ręcznika. Ogrzej go suszarką i umieść na plecach chwytając jego końce z przodu. Następnie przesuwaj nim raz w lewo, raz w prawo.

Domowe sposoby na ból pleców są bardzo dobra alternatywą dla drogich maści i wizyt u kręgarza. Pamiętaj, że przeciągające się bóle lub takie, które unieruchamiają Cię na długi czas mogą mieć podłoże w poważnej chorobie kręgosłupa.

Przeczytaj również: sprawdzone domowe sposoby na ból wątroby